Menace to society

Första arbetsdagen slut. Gick väl bra, kanske mest för att jag inte träffade en enda patient idag :-). Spenderade halva dagen med att försöka komma in på datorn. Men nu så funkar det mesta. Var jättetidig imorse, lämnade barnen redan fem i sju och var framme strax efter halv. Tur det för jag fastnade naturligtvis i vakten. De såg något misstänkt någonstans bland mina prylar och ja, det var en del prylar. Så när jag gått igenom mina kassar och väskor och var nästan färdig att ge upp och gå hem så höll jag upp min mascara i metallhölje. Jo då. Den var det. Tur att jag rationaliserade bort saxen.

Såg ni att jag fick dagens ros i länstidningen? Jättesnällt av mina gamla arbetskamrater. Jag ska klippa ut det och ha på nya jobbet och titta på när det blir motigt.

När jag kom hem efter jobbet hade maken kommit så nära att laga mat som aldrig förr. Han hade köpt lax och skalat potatis. Och satt på ugnen. Underbart. Och då hade han ändå haft med sig sex ungar hem efter fritids. Vi behöver verkligen ett större hus. Ungarna måste ju få ha vänner hemma, skulle aldrig be dom välja bara en eller leka hos någon annan. Så vi ska på husvisning på söndag. Nej, J är inte överförtjust. Men han kommer över det.

Kommentarer
Postat av: Eva

Du är välkommen tillbaka. Hoppas laxen var god. Själv gjorde jag lax i helgen med creme fraichetäcke, citron och dill samt kokt potatis och citronsås. Till det en sallad, förvällda sockerärter och en flaska chardonnay Concannon.

2009-02-05 @ 12:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0