Semmelonsdag



Alla dagar innebär en anledning till att äta semlor. Igår var det semmeldagen, idag är det dagen efter semmeldagen. De här är hemmagjorda men köpta fungerar också. Mina är naturligtvis barnsäkra (ägg, mjölk, soja och nötfria), den längst bak är Ls med hallonsylt och havregrädde. En sak som gör mig galen är folk som säger "Men det är inte TISDAG" eller "Semlor nu?! Ja herregud snart tar vi in julgranen i september också!". DUMHETER. Det är en bulljävel och man kan och får (och bör) äta den när man vill. Punkt.

Vilken skitdag jag har haft. Telefonen bara ringde om oviktiga saker och jag hann aldrig göra färdigt en enda sak. Men vet ju vad det beror på. Igår natt kunde jag inte sova, tittade på klockan vid 2 och konstaterade att jag fortfarande var vaken. Sen somnade jag väl för jag vaknade av väckarklockan 06.00, outvilad. Jag är en enkel person, ge mig mat och vila och jag fungerar. Blev sen från jobbet och störtade in på fritids två minuter i halv sex, tur att L var påklädd och klar. Skulle hämta V hos en kompis och körde naturligtvis vilse på Skiljebo (igen) på vägen hem. Hur jag än kör kommer jag till en återvändsgränd. Tillslut började jag få ett tryck över bröstet och en känsla av att vara fastlåst. Men så dirigerade V mig ut på stora vägen igen och jag kunde andas. Behövde göra av med lite ilska så jag trampade en kvart på min crosstrainer, något inspirerad av Lisa. Nu är jag duschad och klar och redo för Grey´s, om jag bara kan hålla mig vaken. Barnen somnade när huvudet slog i kudden men V hostar något förskräckligt. Stackars barn som får vara på fritids hela sportlovet men de säger att det är OK, imorgon åker de och bowlar. Det är himla tröstade en skitdag som den här, jag har verkligen de bästa barnen i världen, tyvärr förtjänar jag det inte.

Kommentarer
Postat av: Lisa

klart du gör......och du imorgon är en annan dag...kram

2009-02-25 @ 22:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0