Långtråkig lördag

Såg ni filmen om Olle Ljungström igår nu då? Visst var den bra? Till och med J såg hela fast han uttalat sig nedvärderande om den (innan han såg den). Idag har jag lyssnat på gamla Olle-skivor hela förmiddagen. Tur det för annars hade jag varit självmordsbenägen nu, har nämligen gjort det jag avskyr mest; gått igenom tonvis med gamla barnkläder. I början är man så noga och sorterar i sparahögar, ge till andra-högar och Myrorna-högar. Efter två lådor har helt plötsligt den svarta sopsäcken man bara hade i absoluta nödfall blivit full och när jag var färdig fick J ta fram stora bilen och åka till återbruket.

Tänkte impulshandla en ny bil idag och lyckades få med J på noterna. Såg en jätterar bil i tidningen, Peugeot 107, men när vi kom till bilhandlaren var det ingen som ville hjälpa oss. Så vi åkte hem igen. Lika bra, är det nåt jag inte har mycket av just nu så är det pengar. Hade en räkning på 80200 kronor... men sen är jag fri från Landstinget. De ringde igår och undrade om jag kunde jobba, skulle ha frågat om man kunde dra av det på skulden. Men jag tackade nej. Nu när man är tjänsteman är helgerna rätt fullbokade. Eller ja, borde vara. Har läst lokaltidningen tre gånger och druckit tre koppar kaffe efter lunch. Längtar ut men L har en kompis här så jag är fast.




Fick mitt horoskop ställt igår, fast jag förtvivlat försökte avbryta karln. Tydligen är det många som vill gifta sig med mig (har jag aldrig märkt), jag har flyttat förra året (VILLE flytta men fick inte), har aldrig ekonomiska bekymmer (förutom min bautaräkning då?) och min mamma hade en svår förlossning när jag föddes (20 minuter totalt enligt mamma). Men alla andra på avdelningen tyckte han var ruggigt bra och att alla horoskop stämde. Kanske är jag som inte passar i normen? Men jag har ju papper på att jag är fullt normal och totalt genomsnittlig :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0