Om snö och semlor

Snö, snö, snö. Jag fryser. Är inte jätteintresserad av snö, särskilt inte nu när man pendlar. När andra diskuterar storheten med Sveriges årstidsskiftningar drömmer jag om klänningar och flipflops, bilar som har genomskinliga framrutor och lukten av grillad halloumi. "Men för barnens skull är ju snön..." Bah. Om det inte finns snö är mina ungar precis lika lyckliga i vattenpölar, lerdiken, stekande sol och ogenomtränglig dimma.

Kämpar på på jobbet. Känner mig som en gammal surkärring som ifrågasätter och tjafsar. Antagligen är jag premenstruell för det enda som gör mig på bättre humör är semlor. Har kommit på en märklig sak om semlor. Ica Maxi finns på två ställen här i stan, en kilometer bort och en mil tvärs genom stan. Var finns de godaste semlorna? Ja... inte på min Maxi iaf. Men Linnea pratar om ett ställe på mitten där de tydligen blandar mandelmassan med grädden och det ska vara underbart bra. Låter ju idealiskt. Man slipper ju äta runt semlan och ha kvar mitten sist, en stor del av kladdet borde minimeras. Fast det är ju lite det som är grejen. Det kan vara total flopp också, som julmust utan kolsyra.

Uppdatering ang fängelselåtar:
Walk hard- Guilty as charge
Jailbird singers-Rulla på, rulla på
Och sen en som jag redan har nämnt men kolla på videon... Sorry för den japanska textningen.



Kommentarer
Postat av: L

Elwood!!! jag hade glömt hur bra det här är :-D

2009-02-12 @ 10:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0