Turunge

En bra helg. Igår ringde en kollega och hade en extra biljett till julgransplundring så jag och L följde med. Så fort vi kom in såg L lotterivinstbordet. Störst pris var en uppblåst gummibåt. "Den ska jag vinna!" Tja, kan bli lite svårt för jag glömde pengarna hemma. Letade genom alla fickor och hela väskan och fick till slut ihop fem kronor till en lott. Vi dansade och fick godispåse och när lotteridragningen började stod L längst fram vid scenen. Tredje numret var hennes. Hon blev så glad och skrek och sprang upp på scenen och sen valde hon, naturligtvis, gummibåten. Hon har lekt med den hela dagen idag. Hon har sån otrolig tur den ungen. Kommer ni ihåg sista april?



Efter den festen åkte vi till nästa. L och F bjöd på tacos och rödvin. Alla vet ju att jag inte klarar rödvin så bra, efter ett glas är jag i god form och två glas är över gränsen. Tror jag drack tre. Men då lyckades jag hälla ut hälften över både mig, J och Ls köksbord. Trevligt var det iallafall.

Många har frågat hur V reagerade på Julklappen. Ja, hur tror ni? Hårdrockarsonen alternerar mellan Metallica och Black Sabbath. Vi har investerat i hörlurar åt honom. Och jag har anmält honom till gitarrkurs men tyvärr blir det inte förren i höst. Men han har ju sin privatlärare.



Och så angående Budapest: Nej. Vi ska till Tänndalen, med barn och svärfar. Och min far.

Kommentarer
Postat av: Linda P

Grattis lilla L!!! Den var ju jättehäftig! Kul att träffa er där och jag tycker du är så fin i håret... Vill gärna se en bild på din frisyr!! Sen skulle jag bara säga - Du är nominerad!! Se min blogg! Kram Linda

2009-01-11 @ 20:18:48
URL: http://lyckligamammans.blogg.se/
Postat av: Lisa

synd tror budapest ska va bra men kanske girltrip senare ??????

2009-01-12 @ 20:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0