Efterlysning! Två extra semesterveckor!

Jaha, det var det. Slut. Ingen mer sovmorgon, inget mer filmtittande på sena kvällar, inga mer kvällsfika eller spontana utflykter. Nej, nu är verkligheten tillbaka igen. JOBB. I år var första gången jag kände mig utarbetad och att jag behövde semester och i år är första gången jag inte känner någonstans att det ska bli lite skönt att gå tillbaka till vardagen. I år känner jag att någon har fifflat med veckorna och att det inte riktigt stämmer. Det kan inte vara dags redan...

Mamma har en kylskåpsmagnet i 50-talsstil med en dam i galautstyrsel som tar ut en plåt ur ugnen med texten "Now, lets have a cocktail". Det var min intention idag. Tyvärr försvann den glammiga aspekten och jag var en hårt arbetande husmor hela dagen. Först storstädning, sortering och planering. Sen Ikea, Ica, Willys för storhandling. Sen matlagning och plockning i trädgården. Det slutade med fyra burkar svartvinbärsgelé och två burkar hallonsylt. Jag gillar Ikea. Inte för deras möbler främst, utan för att man blir inspirerad på Ikea. De har saker som har så många användningsområden. Idag hittade jag små plastblommor som jag ska använda till att pimpa ett par blliga skor från Lidl till Damrallyt. Inspirationen flödar men sen gäller det att genomföra. Vet ju hur slö jag blir när jag jobbar, men jag ska verkligen försöka hålla energin uppe. Hur man nu gör det. Nej, jag ska sluta skriva och gå och dränka mig nu. Eller iallafall sura några timmar.

Kommentarer
Postat av: Lisa

känner igen mig helt.......deppar också....ses imorrn då

2009-07-19 @ 22:09:03
URL: http://lisasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0