Mannen som hatar män som hatar kvinnor

Barnen sov hos svärfar i natt, första gången de sov borta sedan svärmor dog. Märkligt. Det har gått två år sedan hon dog. Jag kan inte förstå vart åren tar vägen. Nu är gravstenen uppe iallafall. Men jag märker att jag undviker att åka dit. Jag är uppvuxen i en familj där man inte tar tag i eller pratar om det som är jobbigt, syns det inte, finns det inte. Typisk beteende i psykologfamiljer. Men det är rätt praktiskt ibland.

Maken och jag gick på date igår. Middag och bio. Vi hade så fina planer men hamnade, som alltid, på Jensens biffhus. Tja, inget fel i det, man vet vad man får. Och igår gick det relativt snabbt till och med. Sen Män som hatar kvinnor. Boken var bättre. Men all creds till rollbesättaren. Peter Haber, Noomi Rapace och Mikael Nykvist var riktigt bra. Till och med han Taube var helt OK. Men mycket av handlingen saknades ju, som fanns i boken. Men böcker är alltid bättre. J tyckte den var seg och för lång. Och när filmen var slut stapplade vi ut som två pensionärer, jag fick häva mig upp för trappan med hjälp av ledstången för knäna fungerade inte. J har samma problem. Smittar taskiga knän?

Vi ska få tillökning på jobbet. En till sköterska är anställd och ska börja i september. Det blir bra, hon ska tydligen vara trevlig. Fast det vet vi inte om, tror vår chef, vi ska få information om det på måndag. Ha, tror de vi inte har vår egna lilla KUT-verksamhet?

Jaså, ni gick igång på spikmattan? Ja, jag får väl göra ett försök till då. Kanske ikväll, J är på herrmiddag och barnen är nog trötta från igår. Vi har varit husliga idag, tagit hand om rabarberna och gjort rabarberpaj. Jag vet inte jag. Är det gott? När man äter det så funkar det men sen känns tänderna helt sträva och det sura liksom hänger kvar. Sen gjorde vi guacamole. Världens enklaste och bästa recept som är mjölkfritt! Mixa två avocado, saften från en halv citron, ett par matskedar tacosås, salt och peppar. Klart! Jättegott till tortillachips. Tycker även mina petiga barn.

Lördag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0