Underbara helg

En underbar helg! Så trevligt på fredagen med middag vid sjön tillsammans med roliga människor. Vidare på personalfest, tyvärr inte så många där men vi som VAR där hade roligt. (Kanske lite för roligt) Var hemma halv tre på morgonen och väcktes halv nio av en sjungande familj som ville ge mig frukost på sängen. Upp och baka tårtor, släktfest hela eftermiddagen och sen började vänner droppa in för smörgåstårta och vin (och kaffelikör och Bacardi melon och whiskey och...). Söndagen spenderade vi på stan och i affärer. Det riktigt spritter i en i det här sommarvädret. Ny energi som man inte ens visst fanns. Idag har jag sorterat tre kassar tvätt. Oombedd.

Vi har hyrt en stuga på Åland. Bara familjen ska fiska och grilla och kanske till och med bada. Jag vet att vissa blir besvikna över att vi inte kommer i sommar (heller) men vi tyckte vi behövde vara lite själva. Inget fel med att alltid semestra hos andra egentligen men ibland vill man själv bestämma middag.

Nu ska jag försöka få in barnen i Bullerbyn. De leker med hela kvarterets ungar, A-jaga och kurragömma, och har jätteroligt. Gråt och utspel varje kväll när de måste komma in. Men tre veckor till semestern om jag har räknat rätt. Egentligen vill jag inte att de ska gå och sova, jag har två nya singstar-spel som vi skulle kunna prova. Guitar hero har vi gett upp. Min son vinner över alla. Han stilar lite och går ut i hallen och vänder ryggen till TVn och vinner ändå, på expertnivån. Snyggingen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag hade också trevligt......men man orkar inte två dar i rad längre......

2009-06-02 @ 19:47:58
Postat av: L

hmmm kan det vara så att v brås på sin mor med gitarrspelandet???

2009-06-03 @ 21:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0