Vad ska man göra?

Helg at last. Den här veckan har varit tvära kast hela tiden. Efter mötet i måndags var jag en bläckpenna ifrån att säga upp mig. I torsdags hade jag världens roligaste jobb. Och idag... ja, jag vet inte? Det ÄR ett jättemärkligt jobb jag har, inget snack om det. Men, som mina patienter säger; Vad ska man göra? ...Katastrof.

Fyra arbetsdagar till semestern. Jey. Men man undrar ju över vädret. Var fn är växthuseffekten? Här regnar det bara, kallt och blåsigt är det också. Var på barnens skolavslutning i hällregn och lyssnade på Den blomstertid nu kommer. Smög mig in bakom en dam med golfparaply, gick alldelse utmärkt tills hon började applodera. Som en dyblöt katt sprang jag sedan mellan sonens och dotterns klassrum och fikade lite på varje ställe. Det är oftare och oftare som jag funderar på det här med mänsklig kloning nu för tiden.

Annars då? Jo tack, bilen går bra. Faktiskt. Men den drar inga 0,42 liter per mil som utlovat, sist jag räknade var det knappt 0,6 och det är väl en rejäl skillnad. Men annars är jag nöjd.

Imorgon jobbar J och jag ska ta med mig barnen ner på stan. Kanske hem till Linnea på kvällen, beror på hur länge J tänker jobba. Baby Heaven är en riktig lite Buddha, och hon gapar fortfarande när hon menar att le. Men hon ser glad ut nu. Jättesöt. Ska jag vara riktigt ärlig har jag inte lust att göra nåt vettigt alls den här helgen, skulle helst läsa böcker, se på film och äta chips, inbäddad i sängen. Men vad är väl en bal på slottet?

Kommentarer
Postat av: Lisa

mer chips och bra böcker år folket......

2009-06-13 @ 13:47:24
URL: http://lisasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0