Mitt första finnstift

Idag köpte jag mitt första finnstift. Finnstift ser ut som läppcyl men är mer geléigt och ska användas på finnar och då försvinner de. Jag har fyra finnar på gång så jag kände inte att jag kunde välja. Hur kan man få ungdomsakne vid 33 års ålder? Finnarna är nu stiftade och jag väntar med spänning på att de ska försvinna. Än så länge har inget hänt. Och då har det ändå gått två timmar.

Vad annars? Jo, kan vi prata om spikmattor? Jag fick en i påskas av min storebror (vill han mig illa?). Inte en sån hårdplastmodell utan en orange Shankti.



J har använt den några gånger och han somnar. Först provade jag med t-shirt. Kände ingenting. Men det var riktigt tråkigt att ligga på rygg och stirra upp i taket. Så jag tog av mig tröjan. SMÄRTA. Det gjorde fruktansvärt ont, jag fick hög puls och ytlig andning. Var antagligen kallsvettig. Klarade ungefär 30 sekunder sen gav jag upp. Sen har den legat och skräpat. Så idag när jag skulle köra ungarna i säng såg jag att L var tokprickig i rumpan. Vad är det där? Hon vet inte, naturligtvis. Vad har du gjort? Nej, hon har suttit och sett på TV- på min spikmatta. Utan annat än underbyxor. Var det bekvämt? Tja, den är ju inte så mjuk, säger hon, men helt OK. Knäppa unge. Ikväll ska jag prova en gång till. Kan hon så kan jag.

Och hörni, missförstå mig inte. NATURLIGTVIS kan man ha gräddfil till allt. SÄRSKILT till pizza.

Kommentarer
Postat av: linnea

spikmattor är toppen:) en sån vill jag med ha .)

2009-06-04 @ 22:14:39
URL: http://jessamy.se
Postat av: A-K

Jag vill oxå ha en spikmatta. Har aldrig testat men inbillar mig att det skulle vara bra för mig;)

2009-06-05 @ 00:16:15
URL: http://aks.blogg.se/
Postat av: Linda P

Jag har provat spikmattan och är helt såld på den. Första minuten är hemsk sen blir det så avslappnande så man somnar, så kämpa på!!! Gräddfil är gott till pyttipanna också!! =) KRAM

2009-06-05 @ 20:24:46
URL: http://lyckligamammans.blogspot.com
Postat av: Lisa

hmmmm.........finnar försvinner inte på någon timme.....jag tror att du blivit smittad av din arbetsplats =).....allt ska sj´ke på en gång och helst igår

2009-06-05 @ 20:58:10
URL: http://lisasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0