Är du pöppig?

Haft massor att göra idag, I like. Har kommit på mig själv med att flera gånger skratta åt en sak Lisa sa i tisdags, det var nog mer träffsäkert än hon insåg. Hon pratade om en ADHD-kille som var så uppskruvad att han trasslade in sig i gardinerna. Bokstavligen alltså, inte bildligt. Minns när V var i krypåldern och umgicks med sin bebiskompis som en dag trasslade in sig i gardinerna och rev ner hela gardinstången. Han utreds för ADHD idag. Nu ser jag inte detta samband som någon konspirationsteori utan mer som ett... ja observandum kanske. För det finns inte med i kriterierna enligt DSM IV. Än.

Har också fnissat lite åt raggningsrepliken Linda fick i helgen, "Är du pöppig?", på ren värmländska. Vad svarar man på det? Hade ingen aning om vad pöppig betydde heller men fyllgubbens lystna blickar mot Lindas bröstregion gjorde att vi kunde översätta det med storbystad. "Tja" sa Linda, "jag är väl det". Själv var jag mindre intressant men han tyckte iallafall att jag var vansinnigt lik hans kompis Martin (från Arvika, eller möjligen Sunne).

Uppdatering om fängelselåtar: Nej det står stilla. Eventuellt att det kommer en subkategori. Queenlåten Somebody to love och Bon Jovi-dängan Bad medicine till exempel. De har bara en rad fänelsetema i texten "I just got to get out of this prison cell, some day i´m gonna be free (ooo somebody...)" och "This is a prison you can´t break free (o o o you´re a loaded gun)". Vissa kanske hävdar att jag har för mycket fritid men å andra sidan, vad ska man göra 7 mil om dagen? Tack och lov för Rockklassiker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0