Hej bilist

Laddar med Stjärnor (sourcream & onion) inför morgondagens utflykt. Japp, det är dags för årets kryssning. Countrykryssning, yiii ha. Orkar inte putsa stövlarna eller ens lägga fram kläder, dagens arbete tog knäcken på mig. Vilken idiot tar ett sånt jobb? Just ja... Ja, det är ju omväxlande iallafall. Tur att man kan skratta åt eländet. Blev också lite förändringar på jobbet idag, återkommer när jag vet vad det betyder.

Pendlandet ger mig tid för filosofering, som sagt. Imorse var jag fascinerad av bilisters kommunikation. Om någon går ut i väggrenen och underlättar för omkörning finns det tre sätt att visa sin uppskattning på. Det vanligaste är att blinka, först åt vänster sen åt höger. Lagom trivsamt tycker jag, dock irriterande för mötande bilister. Det lite mindre uppseendeväckande tackandet är att försiktigy smyga upp handen framför backspegeln och vinka till. Som en drottningvinkning kan man säga. Classy. Den lite mer narcissistiske bilisten blinkar med varningsblinkers. Lite Over the top. Men det pirrar nog till lite extra i den omkörda bilistens mage, av uppskattning alltså. Den omkörde bilisten ja, han kan i sin tur välja att tacka för tacket. Det vanligaste är genom att vifta till med hellysen. Ja, jag tror inte jag har sett någon annan variant när jag tänker efter. Rent teoretiskt borde ju en drottningvinkning funka åt det hållet också. Varningsblinkers skulle jag inte rekommendera, det kan uppfattas som hotfullt. I alla fall av mig. Problemet när man tackar för tacken är att någon måste sätta ner foten och bryta mönstret. Annars skulle min blogg kunna bli hur lång som helst.

Vi har haft allvarliga diskussioner vid middagen ikväll jag och J och planerna nu är;
1. Bo kvar men påbörja projekt igen
2. Köpa en miljöbil
3. Ev flytta senare (till hösten kanske)
4. Ev sälja någon bil (haha troligt)

Kommentarer
Postat av: L

angående kryssningen, är du nöjd? - jag är nöjd! :-D

2009-03-09 @ 12:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0