Vilket äventyrsbad är bäst?

Vi hade planerat en festfredag utan barn. Barnvakt hela natten. För första gången sedan... ja faktiskt sedan L och L gifte sig när vi bodde i Hallsta, när var det? 2003?...skulle vi nu gå på fest tillsammans, alltså jag och J samtidigt, festa på samma ställe utan ett enda barn. Men vad är en bal på slottet? Barnvakten (svärfar) ångrade sig och reser bort istället och någon annan barnvakt har vi inte. Men vi ska på grillfest på lördag iallafall. Båda två samtidigt. Med barn. Lika bra det, vad skulle vi prata om ensamma? Vi skulle antagligen bara bli osams och det skulle sluta i skilsmässa.

Kämpar på med jobbet. Försöker se saker ur en optimistisk vinkel och ibland går det. Just nu önskar jag att arbetsdagarna var lite längre för jag verkar aldrig komma i kapp, så fort jag närmar mig är det dags att gå hem. Och så måste man vara ledig på torsdag. Värdelöst eftersom jag måste jobba fredag, bara stressande. Har nästan lovat V att vi ska åka och bada på ett äventyrsbad på torsdag. ni som vet, vilket är bäst? Örebro eller Borlänge? Eller Uppsala? Om jag ska klä av mig och traska runt offentligt i en bikini lär det vara ett bra bad. Får man bada i våtdräkt?

För övrigt funderar jag allvarligt på att engagera mig. Jag tror att det är bra för hälsan. Röda korset tror jag blir bra, de har ju kurser och grejer. Fast jag vägrar gå och hälsa på häktade på helgerna.


Kommentarer
Postat av: Lisa

ja vad är väl en bal på slottet...får grilla desto mer på lördag istället och dricka vin =)

jag tycker att hälsa på häktade kan vara bra....får vi övertid då??????eller

2009-05-20 @ 09:32:20
URL: http://lisasvardag.blogg.se/
Postat av: Linus

borlänge är bättre för hela familjen, men tror att L och V kan uppskatta örebro de också, forsen är för grym, jag vågar inte åka den (men jag är ju ganska feg av mej ;-))

2009-05-20 @ 11:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0