Årets pepparkakshus

Vi kom igång tidigt i år och nu är det färdigt, årets pepparkakshus. I år var L med familj med och bakade och stundtals var det ett fullkomligt kaos men så här fina blev de till slut:





De översta är vårt eget och det undre gjorde vi till dotterns julfest att lottas ut. Ser ni att det är Rapunzel som är fångad i tornen?

Jobbig vecka i övrigt, tur att det är helg ibland. Var och hälsade på en kompis med tvillingar på snart två månader idag. All respekt till henne, fattar inte hur hon får ihop det, med en son på tre år dessutom. DET är en hjälte. Själv orkade jag inte få upp stjärnorna i fönstren ens, det fick J göra. Ha, jag orkade inte ens byta mossa i adventsljusstaken, det är samma mossa nu för tredje året. Det roligaste är att den fortfarande är mjuk och fuktig. Undrar vad den är preparerad med...

Har en potatisgratäng i ugnen och ska ge mig på lammsteken nu. Tyvärr mår J inte så bra efter gårdagens utsvävningar på Harrys men jag hoppas ungarna äter iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0