80-tals nostalgi

Hotellet i Falkenberg var säkert alldeles underbart modernt och lyxig... 1983. Nu liknade det mest en finlandsbåt faktiskt med kristallkronor och heltäckningsmattor. Men god mat. Sen big shopping och sen hem. Hem och fortsätta med projekten. Nu är iaf garderoben på plats även om det saknas lister och sånt. Ska försöka tapetsera under veckan och börja fylla garderoben. Sen är det tornrummet som ska fixas i ordning och sen... ja sen lär vi börja om. Köket kanske, blir inspirerad när alla runt omkring gör om sina kök.

Har Filmen G på TVn. Egentligen skulle man se om alla gamla favoriter. PS sista sommaren, Inga kan älska som vi, Stockholmsnatt, Nionde kompaniet. Då när svensk film var BRA. Men även amerikansk film; Dirty dancing, Rain man, Top gun... Cocktail! 






Ska jag säga nåt om Halloween? Och då menar jag inte 80-tals rockgruppen utan den högtid som pågår just nu. J sa, som alla andra, att det är så Kommersiellt och Amerikanskt. Ja, vad fasen är inte kommersiellt? Jul, påsk, midsommar? Ramadan? Bah, jag sa åt ungarna, vad ska vi göra som inte inkluderar ett besök på en affär först? Bygga en kottefarm? Nej, allvarligt! Klart vi ska fira Halloween! Jag ska gå med i den facebookgruppen till och med; Mer Halloween till Sverige. Synd bara att vi tappar bort de döda, iallafall jag. Var och köpte gravljus men hade inte tid att åka till graven (ja, jag undviker den fortfarande). Men J har åkt och tänt ett ljus från var och en av oss. Och jag tänker på mina döda släktingar idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0