Traskar på

Har inte bloggat på ett tag nu. Skrev ett långt inlägg som jag raderade förra veckan och för några dagar sen skrev jag ett lång inlägg som datorn tappade bort. Men det gör inget. Har inte så mycket att säga. Det mesta snurrar kring min stegräknare just nu. Vi tävlar på jobbet under fyra veckor och nu är hälften avklarat. Minst 7000 steg per dag och jag kämpar för att gå betydligt mer. Oftast klarar jag 7000 steg bara på jobbet men det är svårt att hinna mer efteråt. Har dragit ut barnen på promenad några gånger och igår gick vi hela familjen, två gånger. 11456 steg hittills idag... men nu går jag nog inte mer, ska bada och läsa Aftonbladet och äta biff och svampstuvning till middag. Barnen är hos kompisar och J bygger det sista i hallen. Blev jättefint med skjutdörrar. Imorgon kommer mäklaren och värderar huset så vi har städat nästan hela dagen. Och varit i Skultuna på julmarknad i ösregnet. Nej vi ska nog inte flytta men vi har tittat runt lite och det är ju bra att veta vad vi skulle få för det här. Dessutom har vi bott här i 4 (!!!) år. Dags för nytt!

V fick äntligen ta hål i örat igår, mina argument tog slut. Vi hade så mysigt på stan, köpte en film i julklapp till L och finfikade på Coffehouse by George, det enda V vill fika på. Har ni sett deras tårtor? Hittade djupfrysta pizzabottnar på Ica som inte innehöll mjölk så vi gjorde pizza till middag. Sen blev vi osams allihopa när vi spelade Monopol ända till Robinson började.

Annars har veckan varit OK. Lite omtumlande nyheter men det ordnar sig. Veckan slutade inte så bra, en kollega var på dåligt humör och drog med sig mig ner, eller oss alla faktiskt. Var ledsen och sur hela vägen hem och halva kvällen. Vad tråkigt det är med energitjuvar. Men det är svårt att undgå, vi jobbar så tight att att alla påverkas när någon mår dåligt. Får se hur nästa vecka blir.

Kommentarer
Postat av: linnéa

Allting ordnar sig alltid till det bästa. Bry dig inte om sura kollegor :)

2009-11-22 @ 18:49:24
URL: http://jessamys.blogspot.com
Postat av: Lisa

Nä vi ska va lite mer pussy bara på jobbet så kan de som är neggo slänga sig i väggen.....Kanske kan vi bli lite extra trevliga mot en del?????

2009-11-23 @ 20:35:37
URL: http://lisasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0