Vikten av mazariner

Blev en bra dag. Hämtade barnen hos mamma efter jobbet där de hade bakat muffins och V varit och spelat gitarr. Hem och lagade midddag, vår nya favorit köttfärsgryta. Middag med svärfar och barnen som gjorde läxor ihop efter maten medan jag städade och diskade. Sen fick jag ett infall och åkte och köpte ägg och började baka. Nu väntar jag på att mazarinerna ska svalna så jag kan glacera. Och barnen sover och köket är rent. Happy days. Tänkte bjuda mina kollegor på fika imorgon, särskilt min kära M som alltid ger mig mat när jag glömt matlådan hemma.

Undrar hur mycket tid av livet man tillbringar med att laga mat. Om man räknar bort sömn och matlagning, dusch och tvätt så blir det inte så mycket kvar. Tar man dessutom bort transporttid (bilresa till och från jobbet), kötid (inpassering) och all tid när man äter så är livet i stort sett slut. Och ändå lägger man ner åtminstoner tio minuter per dag på att vara osams med någon (barnen). För att inte ens nämna all tid som går åt till att titta på dåliga TV-serier. Nej vad ångestframkallande. Tur att man bakar mazariner ibland så livet får någon mening...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0