Något labil

Riktigt tungt på jobbet just nu. Dels har vi varit underbemannade samma vecka som de öppnade nya platser och dels får jag inga besked om vad jag får och inte får göra. Och jag vägrar göra en riskbedömning på mig själv, det är faktiskt arbetsgivarens ansvar. Jag är inte särskilt orolig för babyn när jag jobbar men samtidigt... jag äter inte brieost för det finns en miliondels promilles risk att smittas med listeria men jag går till jobbet varje dag och gör mina vanliga arbetsuppgifter. Rimligt? Nej inte ett dugg. Men hoppas på svar i nästa vecka för det känns väldigt olustigt allting just nu eftersom jag får väldigt olika besked varje dag.

Annars har jag en bra period just nu. Jag får sova (kan sova 15 timmar per dygn utan problem), ingen större ryggvärk, halsbrännan har inte börjat än och illamåendet har lugnat ner sig. Dessutom intalar jag mig att jag är rätt smidig och att det inte syns så mycket, vilket barnen tycker är jätteroligt särskilt varje gång jag slår magen i en låda eller en vägg eller en annan människas rygg i ICA-kön.

Jag har inga cravings alls, men det har jag aldrig haft heller. Visst är jag sugen på vissa saker och klarar inte av andra men inte så jag måste ha nåt särskilt mitt i natten. Igår vaknade jag och längtade efter Mums-mums. Försökte få J att åka och köpa men han vägrade. Men sen köpte han några på eftermiddagen och jag började gråta, lite för att han är så snäll men mest för att två hade blivit krossade. Så är mitt liv just nu. Idag har jag gråtit för Polen. Kan inte ens tänka på det. När jag väntade L var Twin Towers-grejen och nu det här.

Var på Lek o bus-landet i Örebro idag. Vi skulle ha badat på äventyrsbadet men Ls eksem är skitfula igen med stora djupa sprickor så det gick inte. Men de var nöjda ändå. Jag började gråta för det luktade så äckligt av maten. Men, som sagt, en bra period just nu!

Kommentarer
Postat av: L

hahaha inga cravings....hur var det med jacky chokladpudding?? eller kanske pizza med gräddfil, eller allt som innefattar gräddfil...eller päronsoda... :-D

2010-04-15 @ 10:49:29
Postat av: Emma

Fasen. Trodde inte att någon kom ihåg det! Päronsoda hade jag glömt bort, det var med V väl? Hm, nu blev jag väldigt sugen på Jackys chokladpudding...

2010-04-17 @ 17:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0