Ny fas

Det är tre saker i huset som turas om att inte fungera och det är TV, telefon och internet. Hela sommaren har vi suttit i telefonkö till det ena eller det andra bolaget och försökt få hjälp men servicenivån är en bra bit från acceptabel hos de här bolagen. Suck. I förra veckan var det internet som låg nere. Nu funkar det efter några dagar och jag bara väntar på att TV-sändningarna ska ge upp.

Väntar ja. Nu känns det som en ny fas i graviditeten. Knappt fem veckor kvar och jag är riktigt svullen och otymplig nu. Inga kläder passar och varje rörelse kräver ansträngning. Sammandragningarna börjar bli smärtsamma och mer regelbundna även om det inte känns som något är på gång än så är det klart jag förbereder mig inför förlossningen. Vissa dagar kan jag sova hur mycket som helst, andra sover jag knappt alls. Är ofta uppe på nätterna, i natt mellan ett och halv fyra, och sover sen dåligt pga sammandragningarna. Men försöker njuta lite av det också, antagligen sista gången jag går igenom det här och det är väldigt speciellt. Och på nåt märkligt sätt önskar jag att det inte sätter igång för tidigt, går gärna tiden ut trots risken för jättebaby.

Bra helg. Har gått så mycket att jag har träningsvärk i låren. Vi var funktionärer på cruising runt Mälaren i lördags, jag flippade burgare och sålde i kiosken. Sen en vända på stan och en långpromenad till hamnen och sommarens sista mjukglass. Klarade av marknaden igår, kan de inte hitta på NÅT nytt där? Sen var V och plockade svamp med mormor och morfar. Han hittade massor av kantareller så ikväll blir det lyxmackor. L har sina aktiviteter på söndagar, först dans och sen fotboll. Idag har jag skickat barnen till skolan och ska börja tömma köksskåpen. Så det finns att göra fortfarande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0