Nytt kök!

Pratade med mamma idag och berättade att det blir en stooor baby (nej vi pratar inte så ofta när de är på Öland). Hennes reaktion? Fasiken! Fasen Emma, både jag och farsan har ju köpt kläder i storlek 50, du som brukar få så ynkliga barn! Får väl försöka byta då...

Fortfarande feber men börjar känna mig som en människa igen. Idag har jag nog varit ur sängen mer än i. Och aptiten börjar komma tillbaka tyvärr. Särskilt stora amerikanska chokladmuffins behöver min kropp, som jag får smygäta när barnen är ute. Vardagen slog till hårt. Skolan började, J jobbar kväll. Men jag är rätt lycklig här i mörkret när barnen sover och jag har kontroll över fjärrkontrollen. L provade discodans idag, inte populärt. Bara tjejer i rosa med leggins och uppsatt hår. Töntigt tyckte L. Hon vill gå den kursen hon provade igår med lite blandade danser. Där var två killar med och läraren var en karl. Passar henne bättre.

Sammandragningarna är jobbiga fortfarande men samtidigt intalar jag mig att det är nyttigt för nåt. Undrar bara vad. Men lätt att vara positiv idag, fick de bästa nyheterna! De kan fixa köksgolvet om två veckor så vi har beställt matta och ska beställa ett helt nytt kök från ikea imorgon! Underbart! Tyvärr betyder det att vi kommer vara utan kök i en knapp vecka men det måste gå. Det är det värt. Och J är snäll och tjafsar inte med mig utan låter mig beställa gummimattan som ser ut som Lego och de luckorna jag vill ha. Till och med ny diskmaskin ska inhandlas, annars behåller vi nog de andra vitvarorna. Men nya tapeter och kakel som ska väljas ut, riktigt uppiggande och precis vad jag behöver just nu!

Kommentarer
Postat av: Lisa

whohoooo....äntligen...säg till om ni vill ha hjälp

2010-08-23 @ 22:14:53
URL: http://lisasvardag.blogg.se/
Postat av: jessamy

VAd underbart :) att få ett nytt kök.

Sälj din gamla diskmaskin?

2010-08-24 @ 10:22:53
URL: http://jessamy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0