Top-tre gravidinköp

Ja, jag vet. Bloggar som aldrig förr. Men jag börjar få lite tråkigt här hemma...

OK, här kommer top-tre inköpen för den här graviditeten:

1. Gravidkudden
Köpte den för några hundringar på Babyproffsen redan runt vecka 12 när magen började vara i vägen och använder den dagligen. Sover med den, lägger upp fötterna på den, har den bakom ryggen i soffan. Tror att den går att använda som amningskudde också faktiskt. Värt så mycket och har antagligen räddat livet på min rygg. Illustreras här av min dotter.


2. Fula tantskor från Deichmanns skor
Inhandlades på rea i somras (199 kr) och har inte stått orörda sen dess. De enda mina fötter kommer i nu för tiden och visst är de apfula men fjädringen under sulan är så skön och oavsett om det blir hällregn eller istid kommer jag att leva i dem tills Baby är född. (Snygg svullnad runt anklarna väl?)


3. Havandeskapsolja
Kostade i och för sig en liten slant, tror det var runt 170 kr, men jag har använt den sen v 15 ungefär och har fortfarande kvar en tredjedel. Parfymfri men luktar lite tallbarr (svagt, inte som toalettblock!). Jag köpte först Body Butter från Body Shop men höll på att kräkas av lukten varje dag så den här är så himla mycket bättre. Okladdig är den och faktiskt; inte en rand än så länge, varken på magen eller ändan.



Sen, när jag ändå laddar upp bilder, här är den (padaramtamtamtaaaaam) min virkade babyfilt! Trodde ni inte va? Men ibland är jag envis. Och inget snack om att den är sned nu, den är det första jag har virkat i hela mitt liv och Baby kommer bli jätteglad (och varm).


Kommentarer
Postat av: Linda P

Wow! Duktiga du, vilken fin filt!! Bebin kommer bli överlycklig =)

Tackar för tipsen också men här är det slut på barnafödande!

2010-08-26 @ 09:02:53
Postat av: Lisa

Snygg filt....gör du en större nu då????

Verkar som att du har det alldeles underbart nu....

Hörs snart för lite planering inför avtackningar.....

2010-08-26 @ 11:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0