Nya siffror

Jaha, så här såg det ut. Första parentesen är v 25 andra v 29, idag är det alltså v 33+5:

Bltr: (120/67) (115/77) 125/85
Hjärtljud: (138) (138) 150
Sf-mått: (22 cm) (27 cm) 32 cm
Vikt (59 kg ogravid): (66 kg) (67 kg) 70 kg

Som väntat alltså, lite högre blodtryck, fullt normal sf-kurva. Lämnade urinprov med tanke på sammandragningarna, barnmorskan skulle höra av sig om det visade något. Vi pratade lite om förlossning och hon trodde inte att jag skulle behöva gå över tiden, jag har ju fött lite tidigare varje gång. Hon tyckte också att jag skulle räkna med ännu en snabb förlossning och hellre åka in en gång i onödan än riskera en hallfödsel och det har jag väl också tänkt på.

Namn har vi några förslag, mest till pojke men även något flicknamn, men jag tänker inte lämna ut dem. Varje gång vi sagt våra förslag säger någon Nej, inte DET, jag kände en som... eller Nej, vad fult, det kan ni inte kalla honom/henne. Så tills folk lär sig att bara säga Jaha minsann och vänja sig så kommer jag inte knysta ett ord till. Man blir ju ledsen när man har ett namn som verkar så perfekt och så bara spyr folk över det. Och till vilken nytta? Gissa vad folk tyckte om Lava och nu var det många många år sen vi hörde något om det för man VÄNJER sig.

Ikväll hade jag feber, inte konstigt att jag varit så trött. Tyvärr kan jag ändå inte sova men jag ska slökolla på That 70s show och lyssna på makens snusningar.

Kommentarer
Postat av: Linus

Tyko funkar ju alltid :-), eller varför inte Linus??

2010-08-18 @ 17:30:02
Postat av: Emma

Tyko är mycket bra. Eller varför inte plocka fram en gammal slamkrypare som Roide? Hör av dig om du har tid med långlunch på markan!

2010-08-19 @ 15:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0