Huvudvärk

Har sedan i går morse huvudvärken från helvetet och ingenting hjälper. Ipren och Alvedon tillsammans brukar alltid funka för mig och i annat fall Magnecyl med koffein men nu är det helt hopplöst. Och sen Sigge som gnäller, barnen som är osams och skitväder så jag inte kan gå ut (min tjusiga vagn funkar inte i snö). Så idag är jag inte riktigt på topp. Skulle baka för att tänka på nåt annat men hade ingen jäst. Vad ska man göra? Snart måste jag ta ut bilen för L ska på kalas och J är inte hemma. Blir att köra försiktigt, dels är det nog mycket trafik sista helgdagen före jul och dels är det nog inte plogat än och snön fortsätter ju vräka ner. Bara skit idag. Vissa dagar skulle man behöva hoppa över.

Kan inte riktigt känna att det snart är jul. Vi ska vara hos mamma och när jag frågade om vi skulle ta med oss nåt så frågade hon vad jag menade. Och har ingen lust att köpa en hel skinka hit som vi äter två skivor var av och sen slänger. Vi har några ljusstakar men annars har vi inte pyntat nåt särskilt. Granen tar vi fram nästa vecka. Igår kväll beställde jag några extra julklappar till barnen för det känns som jag har glömt nåt. Brukar ha massor att göra före jul men nu... ingenting. Vi blir många på julafton och det var många julklappar att köpa men nu är det klart. På tisdag ska Sigge vaccineras så jag hoppas han inte reagerar på den allt för mycket och är trött och grinig på julafton. Vi borde nog ha lite traditioner här hemma men det enda vi brukar göra är att spela bingolotto kvällen före jul och äta skinkmackor. Sen tröttnar vi efter en halvtimme och lovar varann att vi aldrig ska spela mer. Just ja, måste komma ihåg att köpa bingolotter imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0