Matproblem

Börjar bli trött på det här med amning nu. Inte själva amningen, det är inga problem, men att ständigt vara på vakt med vad jag stoppar i mig. Vill ha tillbaka min kropp nu när han är ute. Var på julbord igår på Strike och åt bara sånt som borde ha varit utan mjölk och ägg; lax, korv och lite rostbiff och skinka utan griljering. Fick avstå efterrättsbordet och varmrätterna och var faktiskt rätt hungrig när jag åkte hem. Men Sigge har gnällt och sovit dåligt i natt och imorse hade han nya stora ilsket röda eksem över kinder och armar och ben. Fisk? Tröttsamt iaf. Och det blir ju så att då hoppar jag över att äta för att han ska slippa få besvär och istället kastar jag i mig bananer och kaffe (känns det igen?) och chips eller skruvar när barnen har somnat. Och det är antagligen därför jag har ont i huvudet hela tiden. Men vad ska jag göra då? Om jag slutar amma lär han äta något annat och ersättning som är mjölkbaserad kommer nog inte fungera och då måste en läkare skriva ut något annat som smakar skit och sen måste vi byta och... ja men vi HAR ju gjort det här två gånger förut så jag får gnälla.

Annars var det roligt att träffa kollegor och Sigge sov nästan hela julbordet igenom. De stora barnen var hos mamma. Lite stressigt var det, de skulle ju upp till skolan idag, men så är det med en skiftarbetande man som ALLTID jobbar eftermiddag de få gånger jag ska nånstans (men jag är inte bitter :-). Idag ska vi till Hallsta och hälsa på en stund och jag måste tyvärr till en mataffär men annars behöver babyn ta igen sig idag tror jag. Julklapparna är färdiga utom till pappa. Har inga idéer heller.

Fortfarande nöjd med håret. Bilder kommer här...


Vem visste att jag hade så lockigt hår?


Kommentarer
Postat av: Linus

vad snygg du är :-)

2010-12-15 @ 15:43:08
Postat av: Linda P

Jättefint, önskar att jag också vågade... =) KRAM

2010-12-15 @ 22:04:06
URL: http://lyckligamammans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0