Träningsvärk

I söndags tvingade min familj mig att åka skridskor. Det var första gången på säkert 15 år. Och tjejskridskor hade jag, jag som alltid åkt på ärvda hockeyrör. Men det gick rätt bra. Fast det var svårt att gå hem efter en timmes skridskoåkning, hade så ont i fötterna. I måndags fortsatte vi sportandet med en dag i Säfsen. Slalom är nog den enda sporten jag utövar med glädje. Barnen var jätteduktiga fast de bara åkt en gång förut och det var ett år sedan men de klarade liften och svängar och allt möjligt. Men min dotter har, precis som jag, en förkärlek för störtlopp. "Sväng, sväng!" skrek vi efter henne men hon bara böjde på knäna och skickade upp stavarna bakom sig och for som ett jehu i backarna.



Så ni kan ju gissa om jag har träningsvärk... Mina vader är värst, de krampar mitt i natten. Sendrag sa alltid mamma men det känns som muskelkramper.

Trist att vara tillbaka på jobbet, en dag var för lite semester. MER SLALOM ÅT FOLKET!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0