Vilar

Det blev en bra helg tillslut, för mig iallafall. Började med att komma hem till färdig middag. Det var V som hade lagat mat i fredags, hans favorit plockmat. Kalla köttbullar och korvar, morotsbitar och smörgåsrån. Och L hade gjort vitlöksbröd till. I lördags var jag helt slut. Vilade i princip hela dagen, tog mig i kragen fram emot eftermiddagen och gav mig ut i snöstormen för att handla. Blev jättegod middag med lasagne och grönsallad och L fick göra mera vitlöksbröd. Melodifestivalen var usel igår tyckte jag men mysig familjekväll med chips och tända ljus. Och L somnade på mig så jag fick bära ner henne, det var länge sen. Tänkte se OS men somnade.

Idag har jag... vilat. Vi hade muffinsdag och gjorde tre olika sorter. Sen bjöd barnen hit sin mormor och morfar och såklart morbror. Skitkallt ute, har skyndat mig in. Städat lite och börjat fundera på köket men då fick J ont i huvudet. Inser att folk blir irriterade på mig när jag isolerar mig men det blir bättre. Tycker verkligen inte om kyla och mår inte så bra just nu heller men fortsätt tjata om ni orkar. Rätt vad det är orkar jag igen.

Ny vecka igen. Imorgon har vi information för sommarvikarierna nästan hela förmiddagen så dagen borde gå fort. Bilen är framskottad så jag behöver inte gå upp extra tidigt. J är ledig imorgon och ska undersöka vad det är som händer i kommunen. Fick höra i fredags att de vill lägga ner allergispåret barnen går i. Men det kan ju inte stämma. Finns inte en chans. Vi sålde ju och flyttade hit bara för allergispåret och L fungerar ju nu. Visst, det kanske skulle gå bättre nu men... inte så troligt tyvärr. Hon skulle behöva medicinera för att kunna gå till skolan igen. Nej, vill inte tänka på det. J får kolla upp det imorgon.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Har även jag rekat lite i helgen med syrran...

2010-02-21 @ 21:00:14
URL: http://lisasvardag.blogg.se/
Postat av: jessamy

Du får väl höra av dig när du känner för att umgås.

2010-02-23 @ 06:51:50
URL: http://jessamy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0