Helgplaner

Lite ledighet gjorde susen även om jag skulle varit mer ledigt om jag fick bestämma. Att det var ledigt mitt i veckan gjorde ju också saken lite mer uthärdlig men jag har faktiskt varit på gott humör den här veckan. Och inte så trött. Nytt år, ny chef. Det är den fjärde chefen jag har på det här jobbet. Det svänger fort i hockey, eller vad det nu är Lisa brukar säga.

J spelar innebandy så jag och kidsen hade myskväll för oss själva. Åtta dagar in på det nya året bröt jag mitt löfte om att dra ner på skräpmat och vi vräkte i oss kebab framför TVn. Dom tröttnade på Let´s dance rätt snabbt och bad om att få gå och lägga sig. Först tittade vi på Hundpensionatet, en av Ls julklappsfilmer. Tror jag är aningen hormoniell av någon anledning, jag har två finnar som ser ut som mindre vulkaner och under Hundpensionatet grät jag tre gånger. Men jag sa till barnen att det nog var löken i kebabtallriken.

Ska man hitta på i helgen då? Bio kanske? Men Alvin och gänget 2 lockar faktiskt inte och barnen är för små för Sherlock Holmes. Så jäkla kallt, går inte att vara ute. L får andningsbesvär och köldutslag. Jag blir sur när jag fryser. Inomhusshopping kanske? Men om man ska åka någonstans måste bilen skrapas fram och då blir man kall och... sur. Bra bok att rekommendera, någon? Fick ju båda böckerna på min önskelista, Tomas Quick är död läste jag snabbt. Bra bok. Ska beställa Rättsskandalen Tomas Quick. De apatiska ligger och väntar men jag har lust med något mer lättsmält först. Jo, jag fick ju en bok om kommunismens Ryssland också. Så får det bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0