Just idag

Idag gick det inte fort hem från jobbet, som mest var jag uppe i 50. Skitsnö. Svärfar hade hämtat kidsen och tagit V på gitarr och det var tur för jag var hemma strax före sex. Lite bättre på jobbet, vi är glada. Vi är ett roligt gäng som påverkas enormt av varandra. Om någon har en dålig dag går vi alla och surar. För tillfället är vi alla rätt positiva och tillfreds. Det svänger i och för sig från dag till dag, men... det är som i vår egen lilla kampsång (som vi snott från bajen?):



Annars har vi projekt här hemma igen. Vi ska bygga ut holken, eller tornrummet om ni föredrar. Någon som känner en snickare? Sen ska vi flytta om lite bland rummen och helst vill jag börja med köket också innan sommaren. Vi får väl se. Nu säger mannen att han ska börja jobba idiotskift igen, alltså förmiddag, eftermiddag och helg och sen en ledig vecka på en treveckorsperiod. Tror han ja. Men då skulle han hinna bygga både det ena och det andra. Nu väntar jag bara på att klockan ska bli åtta och barnen ska säga godnatt så jag kan plocka fram min semla och en kopp thé.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0