Veckans besvikelse

Slut på helgen igen. Och inget att se fram emot, inte ens en gå-hem-tidigare-dag i nästa vecka. Barnens skola har "stängningsdag" minsann, på tisdag. Kan det vara lagligt? Var ska barnen vara då när både skola och fritids är stängt? Kan verkligen alla försäldrar i Västerås ta ledigt mitt i veckan? Ja, jag kan det inte och inte maken heller. Eller, klart man kan om man måste men jag kan hitta på 100 bättre anledningar till semester. Iallafall ska barnen vara hos farfar, helt galet, J ska lämna innan han börjar jobba alltså kvart i fem på morgonen. Vad roliga våra barn ska vara vid 11-tiden...

Böckerna kom i fredags. Jag var så lycklig och frossade i att välja vilken jag skulle börja med, la ut alla runt mig i sängen och läste något ord här och där. Tills jag insåg att jag redan läst en (Infiltratören) och att jag läst fortsättningen på en så jag vet hur den slutar (Doppler av Erland Loe). Så himla typiskt mig. Jag blev så besviken men J blev inte ens förvånad. I protest har jag läsvägrat hela helgen. Idag har jag legat i sängen och gråtit till familjers tragiska öden i Extreme home make-over.

Tvillingdop igår. Så himla söta ungar, den ena var ledsen och den andra skrattade åt sin syster. Bra dop faktiskt, kort tillställning och gott fika. Förstår ju inte vitsen med dop, otroende som jag är, men man måste ju respektera andras val. Jag har ju inget emot själva grejen, jag bara inte förstår den.

Annars har vi återupptäckt Jojje Wadenius här i familjen. Jag är ju av naturliga orsaker för alltid sammansvetsad med Kalles Klätterträd (...Emma! Hon är fin, tycker Kalle.). Men Ls favvis just nu är den här;





Men kolla lite på Youtube! Min favvis är Jag är det fulaste som finns.

Kommentarer
Postat av: A-K

Själv tycker jag att dop är en fin tradition, ungefär som konfirmation eller giftemål i kyrkan, och jag är inte heller troende ;)

2010-01-17 @ 23:57:48
URL: http://aks.blogg.se/
Postat av: Emma

Nej det är ju som sagt olika. Konfirmation har jag aldrig varit på och kyrkobröllop är så olika. Men jag har svårt för kyrkor helt enkelt. Trauma från barndomen kanske?

2010-01-18 @ 19:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0