Slut på semestern

Jaha, då var slut på semestern. Sista dagen igår. Nu är jag officiellt avstängd från mitt jobb istället och det tyckte jag var OK tills jag räknade ut vad man får i havandeskapspenning kontra lön och nu känns det inte så roligt längre. Men lika bra att vänja sig, ska jag vara föräldraledig så länge som jag vill så är det lika bra att öva på att stänga plånboken redan nu. Vi är kvar på Öland men åker hem imorgon. Ska på Diggiloo ikväll i Borgholm och barnen är till sig för att de ska få se Markoolio...

Har kommit in i den mindre roliga perioden av graviditeten där det mesta handlar om halsbränna och sömnbrist. Vaknar varje gång jag vänder mig och kan inte somna om. I natt var det väl OK men igår sov jag totalt tre timmar och var inte så rolig att ha att göra med. Men det är bra ändå, börjar nu längta efter Babyn. Som fortfarande är helt klart den livligaste hittills, varje gång jag vaknar under natten står magen i fyra hörn och på dagarna antingen hickar han eller försöker trycka ut en liten fot genom min navel. Som förövrigt har poppat för ett par veckor sedan, mycket snyggt. Ska på ultraljud i nästa vecka för att kolla upp det där med njurarna, hoppas de uppskattar babyns vikt då också.

Vilken underbar sommar det har varit! Kan inte minnas att jag nånsin haft en sommar med sånt fint väder hela tiden och så mycket tid som jag spenderat på stranden i år har jag nog aldrig varit tidigare. L har lärt sig simma även om det inte går så länge och V får vi hota upp ur vattnet. Själv sitter jag som en strandad valross i en stol och löser korsord, inte det sämsta det heller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0