Hos barnmorskan

Vilken märklig upplevelse, när ens lilla hjärtegull, det ludna lilla livet som man bar i sin livmoder och närde vid sitt bröst, kommer hem och STINKER fotsvett. Och hur talar man om det utan att förstöra pojkens självförtroende och utan att ge honom tvångshandlingar? Ja, inte vet jag men nu har han duschat och får vara med oss andra igen.

Hos barnmorskan idag. Fick oväntat sällskap av maken som ville följa med. Härmar Sara lite och skriver in mina värden så jag kan jämföra.

Bltr: 120/67
Hjärtljud: 138
Sf-mått: 22 cm
Vikt: 66 kg

Lite lågt tryck för att vara jag. Vägde 59 kg före jul så 7 kg har jag gått upp hittills. Det känns OK. Låg lite under normalkurvan i sf-mått vilket vi tyckte var mycket roligt med tanke på alla kommentarer om min storlek. Men nu vet vi... Lämnade lite blod också och barnmorskan skulle ringa om jag måste börja med järntillskott. Det var lite lågt redan förra gången i vecka 12 men jag vill inte börja med tabletter. Mår ännu mer illa då. Men det kanske inte behövs. Hjärtljuden påminner om Ls. V hade runt 150. Annars brukar man ju säga att flickor har högre hjärtljud men inte min flicka så jag fick väl egentligen ingen ledtråd där heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0