Projekt babysocka

Fasen vad dagarna går långsamt på jobbet! Fyra dagar kvar nu men har ett par timmar komp så jag tänkte åka tidigare på torsdag. Inga planer för midsommar, som vanligt. För vissa familjer är midsommar jätteviktigt, för mig har det aldrig betytt något särskilt. Och i år är första gången jag ens tycker om jordgubbar.

Maken är på fest hela dagen idag och han har inte kommit hem än. Jag och L promenarade runt Strömsholms slott på eftermiddagen, vi laddade lite för bröllopet. Sen åt vi muffins framför TVn. Men såg bara ja-sägandet sen orkade vi inte mer, för mycket expertsnack. Men hon verkar trevlig, kronprinsessan. Hon log åt näbbarna och såg lycklig ut hela tiden. Och de passar ihop, åtminstone utseendemässigt. Snygg klänning också. Min brudklänning var grön men så är jag ju inte av blått blod heller.

I går köpte jag en sparkdräkt till babyn. Det första förutom vagnen. Och nu när steget är taget vill jag shoppa mera. Men så för nån timme sen fick jag för mig att jag måste sticka babysockar. Det riktigt spritter i fingrarna. Garn har jag men inga stickor så direkt imorgon bitti ska jag ut och handla stickpinnar. Och leta stickrecept. Är riktigt laddad. Tyvärr ska vi till Landet så fort maken vaknat till liv så jag får börja imorgon kväll. Hör av er om ni har några sticktips...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0