Sommarlov, men inte för mig

Så trött på att vara på jobbet nu, trodde det skulle bli lättare med nedräkningen men det är det inte. Två veckor kvar och timmarna går så långsamt. Och jag vet fortfarande inte säkert om jag måste gå tillbaka efter semestern eller inte men idag har jag sett till att alla papper är ifyllda och ivägskickade iaf. Bara att vänta nu. Klart man klarar två veckor. Hoppas jag. Blä.

Skulle vilja vara ledig och bara vila någon dag. Som det är nu är helgerna fullbokade och till och med kvällarna efter jobbet är stressiga. Barnen har sommarlov, var på avslutningen i torsdags. De hade underbart väder och vi hade picknick på gräsmattan och sen åkte vi ner på stan med grannen och hennes son och lunchade på kolgrillen. Mycket trevligt. Och som vanligt är jag världens sämsta mamma som varken hade samlat in pengar till fröknarnas present eller kom ihåg kameran. Nå, någon ska ju ha den rollen också. Imorgon ska jag på shoppingtur med P, ska bli roligt det var länge sen vi sågs. Inte vet jag vad jag ska shoppa, kläder till mig är omöjligt uppdrag och jag vågar fortfarande inte handla till babyn. Har erbjudit mig att handla åt familjen men bara J nappade och jag tycker nog att han kan köpa sina kläder själv.

Fortfarande inget namnförslag och nu börjar jag fundera på om det kanske är en flicka ändå. En mycket livlig flicka, det är inte stilla i magen många minuter. Men det är nog mest min önskan att få en flick-flicka med rosetter och rosa klänningar. L är ju flickig på sitt sätt men rosetter och rosa klänningar har aldrig varit hennes grej. Hon går i Vs gamla jeans och hårdrockströjor och vill inte att jag köper något annat heller. Men det går bra det också och jag tror nog innerst inne att det är en pojkbebis.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag vill gärna hinna umgås med dig någon gång =((((( Vi hinner aldrig ses.

Jag tror också det är en pojke eftersom du sa att du var så säker på det men ibland bilr jag osäker och tror du får flicka och a-k pojke. Ja vi får se snart =)

2010-06-11 @ 22:34:45
URL: http://jessamy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0