Lyxsemester

Tog ut semester igår och idag, så himla lyxigt. Det är ju sportlov och J har ledig vecka så vi har varit hemma hela familjen. Igår var det fullt upp och varje minut planerad kändes det som men idag tog vi det lugnt. Sovmorgon. Var på stan med Linnea och vi klippte oss, sen IKEA med familjen. Bygger för fullt i tornrummet som L ska få. Sen har vi äntligen börjat skissa på köket. Tyvärr verkar det omöjligt att göra nåt åt golvet men jag får nog igenom de luckor jag vill ha. De svarta högblanka. Och så ska vi flytta om lite, bygga till en bardel när alla andra tar bort sin :-).

Nu har vi INGENTING planerat för helgen och det känns så skönt. Farfar kommer och hjälper till med bygget imorgon men jag och barnen har ingenting. Ska prova några nya recept på grytor. Gulasch blir det imorgon. Ikväll blir det biff som vanligt på fredagar. "Blodig" som L säger. Kanske bakar något. Om det är samma väder som idag kan jag tänka mig en liten promenad. Förresten har jag börjat med en aktivitet äntligen, även om det inte är sport. Jag har börjat läsa ryska en gång i veckan. Vi började i onsdags och jag har inte skrattat så gott på flera månader. Herregud vilket språk. Minja zavot Emma, kan jag säga men definitivt inte skriva. Men i slutet på terminen så...

Kommentarer
Postat av: jessamy

är du proffs på ryska. puss älskling.

2010-03-06 @ 19:21:28
URL: http://jessamy.se
Postat av: Linus

äta ochin interezno, at kavå reka bezzit....:-D ett fint gammalt rysk citat hahahaha (stavningen är dock inte helt korrekt) =)

2010-03-08 @ 12:43:29
Postat av: Linus

borde vi förresten fundera på att åka till sälen och dansa i vår??

2010-03-08 @ 12:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0