Söndagsgnäll

Ännu en söndag. Veckorna går fort nu. Den här veckan har inte varit rolig, jag försöker att inte gnälla men... Ryggen låste sig och det finns inget annat än Alvedon att ta som ändå inte hjälper. Så jag har vankat omkring på jobbet som en ostbåge och efter att jag delat mediciner en hel dag var det nästan outhärdligt. Då kom sammandragningarna. Jag har haft det tidigare några stycken men nu kommer de hela kvällarna och ibland på dagtid. Inte för att det gör särskilt ont men jag kan ju inte göra något annat än att sitta stilla och andas när de kommer. Dessutom är jag omänskligt trött och energilös och jag misstänker att mitt järnvärde nu är på minus. Men jag vill inte ta järntillskott för då börjar jag må illa igen. Ja ni, vems idé var det här egentligen?

Fredagar är ett kapitel för sig på jobbet och även om jag inte har patientkontakt (eller ska ha snarare) så har jag fullt upp. Men när jag förstod att vi inte skulle komma hem halv fem i fredags kände sammanbrottet var nära så jag lämnade helt enkelt mina kollegor i sticket och gick ut och väntade. Lär ju knappast få godkänd övertid ändå och jag hade ont precis överallt. Förstår inte hur jag kan vara så slut och stressad av ett jobb där jag inte egentligen gör någonting. Satt ute i stormblåsten och kände att nu räcker det snart. 7 veckor kvar till semester och sen blir jag avstängd med havandeskapspenning och det är nog inte en dag för sent.

Börjar få reaktioner på jobbet nu av patienterna (som jag inte träffar). En del gör tummen upp och andra stirrar bara på magen. Min favorit är en kille som jag (inte) träffat och efter vårt samtal sa han: "Nu vill jag bara säga: Emma. Grattis. Du är gravid". Haha, jag som just undrade?

Vi funderar på att göra ett 3D/4D ultraljud men kan inte bestämma oss. Nu vet vi ju att det ev är nåt tok med njurarna men tänk om de hittar mera? Vad ska vi göra med den informationen? Sen vill vi inte veta könet heller, bryr oss inte ett dugg. Vi tror båda att det är en pojke men det trodde vi om V och L också och L var definitivt ingen pojke. Men bilderna blir så fina och det skulle vara kul att ha en liten film från magen men... ja vi får fundera vidare.

Kortvecka nästa vecka, har tagit ledigt på fredag. Ska bara sova hela helgen. Imorgon måste jag sluta tidigare för att gå på utvecklingssamtal med V. Tänkte inte gå först men så fick jag hem hans utlåtande eller vad det heter och de vill underkänna honom i svenska vilket är helt absurt. I matte hade jag kunnat köpa det eller i NO men svenska? De säger att han är dålig på läsförståelse men ungen läser ju Harry Potter och berättar vad den handlar om? Så jag måste få en förklaring.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hoppas att det gick bra......jag hatar oxå fredagar om det är nån tröst och på fredag är vi lediga.....kanske hitta på nå´t???

2010-05-10 @ 19:06:11
URL: http://lisasvardag.blogg.se/
Postat av: Sara

Jadu, tänk att man utsätter sig själv för det här? Har bett alla i min omgivning att påminna mig om foglossning, illamående, konstant kissnödighet, förstoppning, karpaltunnelsyndrom, dålig sömn, stor viktuppgång osv osv osv när jag om ngr månader börjar prata om hur lätt och enkel min graviditetet var :).. Nej, nu vill jag ha förlossningssmärta, så belöningen för det hela kommer..

2010-05-12 @ 02:34:44
URL: http://saris.bloggplatsen.se
Postat av: Tobbe |

Hejsan! =)

Allt bra? :)

/ Tobbe..

2010-05-12 @ 03:32:01
URL: http://tobbees.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0