Snart dax att köpa vagn

Nu har jag lagt upp fötterna på soffans ryggstöd och har datorn i knät så nu händer inget mer idag. Skitdag för övrigt. Varför mår jag illa nu? Och tröttheten är fasiken förlamande. Just nu försöker Bebisen sparka sig ut och det är lite mysigt. Tyvärr lyckas den trigga sammandragningar, mindre mysigt. Men egentligen har jag inget att klaga på. Bebisen växer och jag överlever. Tänker på någon som förlorat ett barn, även om det var tidigt är det ändå hemskt. Jag hade ett missfall i vecka 7 i november förra året och det var inte roligt. Orättvist. Samma dag som man gör ett positivt test börjar man fantisera om barnet, jag hade redan möblerat ett bebissovrum och kommit på namn när jag fick missfall. Och det är ju det man sörjer, det försvunna hoppet. Djup jag blev så här på kvällskvisten...

Annars är det just namn och vagnar som fyller mitt lilla huvud för tillfället. Inga bra idéer till något av det. Jag har massor med fina namn men J och jag kommer från helt olika planeter. Millie då, frågade jag igår. Millie? Ha, Millie Vanilli! Ja vad tycker du då? Tja, jag tycker Annika är fint. Annika?! Har du feber? Men varför frågar du om du inte gillar mina förslag? Eh, för att jag inte trodde du skulle föreslå FULA namn? Ja, ungefär så långt kommer vi. Och med vagn är det ungefär samma. Fast vi har ingen aning. Jag vill ha en sån med svängbara hjul fram för det ska vara lättare att köra i affärer (och jag planerar att spendera mina föräldradagar på stan). Men samtidigt var det mycket snö i vintras och det kan bli det igen. Och sen är det färgen. Blå vagnar tycker jag inte om. Mönstrade vagnar gör mig nervös. Svarta vagnar har alla. Nej, ingen aning. Har inte ens lyckats bestämma märke. Först skulle vi ha Teutonia för det hade vi till L och den var bra. Men så tyckte jag att man nog ska köpa en svensk vagn, av miljöskäl. Då vill J ha Crescent för det låter stabilt. Tills jag såg att en barnvagn från Crescent kostar mindre än en treväxlad damcykel av samma märke och det låter orimligt. Antingen är barnvagnen kass eller så är cyklarna fruktansvärt dyra. Brio ger mig obehagliga plyshdräktsvibbar och Emmaljunga... ja vad var det för fel på Emmaljunga? Jo, den var ful.

Kommentarer
Postat av: jessamy

Men de jag känner som har haft cresent har varit jättenöjda =)

2010-05-17 @ 22:25:40
URL: http://jessamy.se
Postat av: Lisa

Gå och lägg dig........=)

2010-05-17 @ 22:30:27
URL: http://lisasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0