Babyn som bajsar på natten

Två bebisar har jag haft tidigare och har aldrig bytt en blöja nattetid. Nu byter jag bajsblöjor nattligen. Och vaknar av det underbara ljudet av en blöja som fylls tills bristningsgränsen eller över. Många pyjamasar och lakan fyller min tvättmaskin. Han bajsar hela dagarna också och vi försöker hålla humöret uppe genom att sjunga om det. "Ska du fylla hela blöjan? Så klart!" Min favorit "Vyssan lull, Sigges blöja är full" eller vår vackraste version av "Ingen kan bajsa som du". Haha. Nu har han tre kvällar i rad fått mat vid halv åtta, sen har jag lagt honom i spjälsängen sagt godnatt och tassat ut. Och där har han legat nöjd och tyst och vaken och studerat sina händer tills han somnar av sig själv en kvart senare. Vilken unge! Och i natt sov han till fyra, nytt personbästa.

Har ju glömt att visa köket! Nu är det färdigt. Här sitter Sigge och tittar på sin TV nämligen akvariet.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Gud va snyggt kök!!

2010-11-25 @ 18:22:17
Postat av: Lisa

Klart killen bajsar som han äter och växer....

2010-11-25 @ 21:50:22
URL: http://lisasvardag.blogg.se/
Postat av: zanna

Snyggt, är det högglansvita/folievita luckor?

2010-11-26 @ 16:40:31
Postat av: Emma

Ja precis, det är Abstrakt högglans från Ikea. Matgruppen är egentligen en konferansmöbel men visst passar den rätt bra?

2010-11-26 @ 17:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0