Halvtråklig dag

Det ÄR rätt tråkigt att vara hemma. Tvätta, byta blöja, plocka, amma, sortera, byta blöja, plocka, kolla datorn, plocka... Om någon mer hade varit mammaledig så jag hade någon att umgås med hade det varit lättare. Iofs är Sigge ganska trevligt sällskap och han snackar hela dagarna (aooooo, neeeeee, uooooo) men ändå. Han är lite liten för öppna förskolan än och någon föräldragrupp finns inte. Inte för omföderskor iallafall. Men blir väl mer att göra när han blir större, nu ligger han där han ligger. Inga planer för veckan. Funderar lite på julklappar, kanske tar någon shoppingtur som vanligt. J jobbar förmiddag så vi ska försöka få in någon sovrutin för bebisen, nu tuppar han oftast av i någon famn framför TVn någon gång mellan åtta och nio och det kanske är dags att börja använda spjälsängen.

Var i Skultuna på julmarknad igår, jäklar vad folk! Vi var där förra året och det var mycket lugnare. Sigge fick panik och drog en rejäl aria innan han kunde somna om stackarn och köerna var så lång att vi inte kunde handla. Så vi åkte hem och bjöd mormor och morfar på lussekatter istället.

När jag skulle borsta tänderna fanns det inget vatten. Provade i köket men lika illa. Nu börjar elementen kallna också. Hittade en lapp i köket där det står att vatten och värme ska stängas av under dagen. Bra att jag läste det då... Undrar hur kallt det hinner bli. Mest behöver jag kaffe, hann aldrig sätta på det imorse. Får väl smälta lite snö och koka av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0