Redan en månad

I brist på choklad shoppar jag. Nåt roligt måste man få ha. Men inte så roligt att springa i affärer med barnvagnen, jag shoppar online istället. Och jag gör det lite snyggt, jag beställer den här veckan så jag får paketen i nästa vecka när J jobbar förmiddag och jag vet att det är jag som hämtar posten. Inte för han skulle säga så mycket kanske men vi har ju en ganska begränsad budget nu för tiden. Jäklar vad lite pengar man får som föräldraledig. Och jag tar bara ut 5 dagar i veckan så när utbetalningslappen från FK kommer känns det märkligt. Men det har gått bra hittills och jag shoppar inte så dyra saker. Tradera är bra. Och det finns hur mycket som helst att shoppa till bebisar. Och Sigge äter som en häst och har redan vuxit ur mycket av de första kläderna så jag behöver faktiskt shoppa också. Faktiskt.

Annars rullar det på. Sigge har börjat få ont i magen på kvällarna och håller serenad någon timme men det känns hanterbart. Har börjat med mjölksyrabakterier och jag tror det hjälper. Han har precis lärt sig le och han ler med hela ansiktet. Så söt. Imorgon ska vi till BVC igen och jag tror han vägar närmare 5 kilo nu. Karelinbebisen. Han är så tung redan att jag har ont i rygg och axlar. Eller så är det för att jag får gamnacke när jag ammar på nätterna.

Snart helg igen. Innebandymatch, dansträning och mer innebandy. Planerar en tur till graven också. Undrar om jag kan övertala familjen till lite shopping också?

Kommentarer
Postat av: jessamy

shopping är alltid bra!!!

2010-10-22 @ 08:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0