Falskt alarm

Tja, borde väl uppdatera lite men är egentligen inte så sugen. Började natten till måndag med regelbundna sammandragningar, kom in på förlossningen vid sex på morgonen då det fortfarande är lite i tidigaste laget och då försvann alla värkar mirakulöst. Kände mig riktigt dum, borde väl känna om det är nåt eller inte. Jaja, någon verkan hade de gjort, utplånad livmodertapp och öppen två centimeter. Borde komma igång om inte alltför lång tid trodde barnmorskan. Sen dess går vi bara och letar tecken. Värst är nätterna när värkarna är rätt regelbundna men inte jättesmärtsamma. Bara precis så jag inte kan sova. Känner mig helt slut nu och vill bara sova en hel natt. Är ju fortfarande fyra veckor kvar och jag börjar förstå att det kommer vara så här nu i en månad till. Och hade det bara varit jag men barnen ska underhållas och väckas och ha frukost, mellis och middag och köket ska tömmas innan helgen. Ja, mycket gnäll men det här är inte roligt... Jag som ville njuta av de sista veckorna, gå promenader och se filmer. Nu är jag bara trött och ledsen och har ont.

Ska försöka ta mig ner på stan och klippa mig idag. Äta lunch med Linnea. Hålla mig vaken hela dagen så kanske jag kan få sova i natt. Och bli på bättre humör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0