Föräldraledig

En vecka imorgon. En bra vecka med massor med besök och aktivitet men ändå med tid till mys och pyssel. Köket börjar ta form, nu väntar vi bara på bänkskivorna som ska komma i slutet på veckan. Och Sigge är vår stora kärlek, vi gosar och pussar på den lilla babyn hela dagarna. Ofta kan jag sitta och bara titta på honom när han sover. Och lukta på honom. Men jag är glad att J är hemma en vecka till för hur jag ska klara det själv när han börjar jobba vet jag inte. Och han börjar med eftermiddagsjobb så jag ska servera de stora barnen både mellis och middag... i tid. Sigge han äter mest hela tiden, på dagarna iallafall. Men det är helt OK så länge han fortsätter sova så här bra på nätterna.

Jo, jag mår oförskämt bra. Förvärkarna jag hade var väldigt påfrestande och det är så skönt att de är borta nu. Visst har jag haft hemska eftervärkar men det har hjälpt bra med Alvedon och Ipren och nu är de nästan borta. Amningen fungerar också utan större problem. Igår kände jag det stora vemodet rulla in över mig men idag är det faktiskt lite lättare och jag hoppas slippa det nu. Hade en rätt lång depperiod efter L och det var inte roligt, men nu känns det inte alls särskilt tungt. Vagnen får högsta betyg, så lätt att köra och Sigge sover gärna i den. Idag var vi och gjorde slutprovet, vi körde den i den nya gallerian på stan och det gick bra i små affärer och i rulltrappan så nu är den inkörd. Jag köpte en vinterjacka men vill inte packa upp den för jag kan inte bestämma om jag ska lämna tillbaka den eller inte. Magen hänger ju kvar som en gammal sopsäck och höfterna är betydligt bredare än vad de brukar vara och helst skulle jag vilja smalna av lite till innan jag börjar köpa kläder. Men efter tredje barnet misstänker jag att det tar längre tid.

I nästa vecka måste jag kontakta BVC. Ja, det var väl mina planer :-). Haha, det är underbart att vara föräldraledig!

Kommentarer
Postat av: Linda Po

Det låter som att du mår toppen, och det är väl det som är vitsen med nr3, att kunna njuta lite extra av bebisen.... Unna dej det! =) KRAM

2010-09-28 @ 20:05:27
URL: http://lyckligamammans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0