Kämpar på

Nej då, ingen bebis. Fast jag tror det varje dag. Hade ett sammanbrott i helgen, grät och tyckte synd om mig. Det värsta är att jag känner mig så fångad, kan inte ha några kläder, kan inte ha skor, kan inte gå ut ensam, kan inte ens göra normala hushållsgrejer utan att flåsa som en val och få smärtsamma sammandragningar. Och när man inte får sova blir allt värre. Nå idag känns det lite bättre. Kom på mig själv med att tycka att det är lite spännande att det kan sätta igång när som helst. Sen kom jag på att jag verkligen behöver klippa mig och nu funderar jag på om jag ska åka ner på stan eller inte. Det lutar åt inte.

Barnmorskan igår. Allt ser bra ut med Babyn och det är ju viktigast:

Bltr: (120/67) (115/77) (125/85) (130/88) 125/85
Hjärtljud: (138) (138) (150) (145) 134
Sf-mått: (22 cm) (27 cm) (32 cm) (33cm) 34 cm
Vikt (59 kg ogravid): (66 kg) (67 kg) (70 kg) (72 kg) 73 kg

Hb var 118 och det bevisar min teori om att man övermedicinerar gravida med järntillskott. Det kan inte vara rimligt att alla gravida måste ta tillskott. Jag har blivit uppmanad många gånger men nu ser man ju att det faktiskt har gått bra utan, och jag slapp må illa.

J jobbar hårt med köket och alla stommar är på plats nu. Tyvärr var det lång leveranstid på både diskbänken och bänkskivorna så det tar lite tid men nu kan vi använda köket iallafall. Den nya diskmaskinen är installerad och golvet blev bättre än jag trott.

I övrigt är jag glad att det är höst. Jättefin dag idag! Jo, jag såg på morgon-TV att det ska regna efter lunch men nu är det sol och röda blad. Och Halv åtta hos mig har börjat och en del serier. Vi tittar hela familjen och tänder smålampor och tar fram filtar. Myysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0