Sjuk baby

Sigge är sjuk igen. Han hade lite feber igår och sov mycket men dåligt. Idag hade han högre feber. På eftermiddagen orkade han inte leka utan bara grät. Kollade tempen och blev lite förvånad när han hade 39,8. SÅ påverkad var han inte. Men han fick duscha svalt och en Alvedon och snart var han som galen, han kröp omkring och busade, hittade på nya ljud och skrek av skratt. Ha, tänkte jag, Alvedon är bra grejjer. Kollade tempen igen efter två timmar; 38,8. Suck. Verkar inte bli något av Ölandspåsken i år.

Med de stora barnen har jag kommit fram till vissa saker med sjuka barn. Jag håller febriga barn inne, hur opåverkade de än må vara. Jag ger bara Alvedon om tempen är över 39 och de verkar ha besvär (eller om de har ont nånstans men det har de stora aldrig haft). Jag tjatar inte om mat, så länge de dricker är jag nöjd. Sjuka barn ska sova så mycket som möjligt. Kanske är det tokiga saker jag håller på med men min erfarenhet säger att det funkar. I början gav jag alltid Alvedon vid feber och då var barnen sjuka under längre tid. Anledningen till att jag funderar kring det här är att J jobbar eftermiddag och vi hade ingen mat hemma igår. Men jag ville inte ge mig ut med en sjuk baby. Till slut tog vi bilen till affären och de stora barnen fick gå in och handla och Sigge och jag stannade i bilen (han kan ju också smitta andra...). Barnen tyckte det var jätteroligt, jag tyckte det var jättejobbigt. Men vad ska man göra? Iaf undrar jag ju nu om det är därför han blev sämre idag. Ja, det får vi aldrig veta. Men håll tummarna att han vaknar feberfri och strålande pigg imorgon så vi får träffa släkten :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0