Regn och rea

Så kom regnet. Men vilken otrolig sommar vi har haft! Och riktigt slut är det väl inte? Vi stod på bakluckeloppis idag men det fick flyttas in för det regnade så mycket. Fick nästan inget sålt men det var inte så konstigt heller, det kom ju nästan inga människor. Vi sålde nästan bara böcker och det är tydligen svårt att bli av med sa loppisrävarna.

Vad annars? Nej men det snurrar på i raketfart som vanligt. Har fått ett plötsligt hat mot att laga mat. Tycker inte om att laga mat i vanliga fall heller, iallafall inte korv och makaroner-mat men nu blir jag sur bara jag tänker på spisen. Så trött på samma gamla äckliga mat. Och hela tiden "Vad ska vi äta?". Blä. Nån som har några tips?

Kanske borde packa ihop barnen och åka till Öland en vecka. Har inget annat för mig. Kan ju kolla hur vädret ska bli där. Men har ingen lust att köra över 40 mil ensam med barnen heller. När börjar skolorna egentligen? Vi brukar få ett brev på sommarlovet med datum och tid men i år har vi inte fått. Men kan ju inte vara än?

Mitt stora nöje just nu är sommarrean. Är väldigt förtjust i att fynda, särskilt nu när vi vänder på varenda krona. Halva reapriset och 3 för 2 hos de stora kedjorna är jag inte så intresserad av, det brukar vara bottenskrapet kvar bara, men ibland hittar man bra grejer där också. Mina bästa fynd nu är ett Didriksson Waterman regnställ till Sigge för 210 kronor och ett par Tretorn gummistövlar för 69 kronor (På Plantagen!). Online kan man också hitta bra reor, nu väntar jag på lite dreggellappar, en mössa, ett par leggins och en filt till babyn, allt för under 350 kronor med frakt. Men hur bra det är vet jag ju inte än...

Kommentarer
Postat av: Linda P

Tror att skolorna börjar 23:e augusti.... Kommer nog info snart! Mat - alltid tråkigt och extra tråkigt när det blir två gånger om dagen. Tipset är att barnen hjälper till att göra matlistan och lagar maten, de brukar vara duktiga och tycka det är kul att hjälpa till. Ugnsmat som lagar sig själv är aldrig fel... Ha det jättebra, vi börjar lite lätt inskolning på ny dagisavdelning + nytt fritids på onsdag.... Kram

2011-08-08 @ 09:27:58
URL: http://lyckligamammans.blogspot.com
Postat av: Emma

Tack för tipsen! Nu ska barnen jobba! Ugnsmat är svårt utan mjölk eller särskilt utan ost, tycker jag. Blir tråkigt. Men om du har nåt bra recept på ugnsrostade grönsaker eller liknande tar jag gärna emot det! Ska Theo börja i nollan redan?

2011-08-08 @ 20:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0