Närmar sig jul

Försökt insupa lite julstämning i helgen. I lördags var jag med Lisa till julmarknaden på Skansen. Vi hade med oss varsitt barn också. Det var trevligt men KALLT. Mina fötter blev till stumma klumpar och vinden bet fint i kinderna. Men trevligt att vi tog oss iväg. På söndagen bakade vi. Först mer saffransskorpor som verkar försvinna i en otrolig hastighet. Som vanligt blev jag manisk och det blev ett par plåtar pepparkakor och ett gäng lussekatter också. Hade adventsfika med storebror på eftermiddagen. J fick jobba i fred hela dagen ute i uterummet och nu är golvet snart på plats.





Idag köpte jag några julklappar på lunchen och sen några till efter jobbet. Börjar väl snart ha koll på det men måste börja slå in och sortera snart. Snart. Jag tycker om att köpa julklappar. Det är väl i princip det jag tycker om med julen. Och att baka. Så det är det jag gör. Shoppar och bakar.

Annars är det lugnt. Kaos på jobbet, precis som det ska vara. Snabba beslut och nya grepp. Det har visat sig roligare än jag trott att jobba med ungdomar. Men roligt på nygamla jobbet också med ständigt ringande telefoner och alla möjliga (och omöjliga) situationer att ta reda på.

Vi bor ju granne med nobelpristagaren. Ja, nu har han ju flyttat så vi bor väl egentligen inte grannar, men vi har bott granne med honom. Eller, tekniskt sett hade han och hans familj redan flyttat när vi flyttade hit men vi bor granne med huset där nobelpristagaren har bott. Så i lördags var det lite speciellt för oss. Jag är ingen poesiläsare men det här gillar jag:

"Se hur jag sitter som en uppdragen eka. Här är jag lycklig."

Sånt fattar jag. Words to live by. Grattis grannen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0