Långtråkig helg

Har precis sett kvällens avsnitt av Solsidan och precis så är det i mitt hem. Ja, med fjärrkontroller. Jag kan inte ens få igång TVn utan hjälp. Och se på film ensam är ett minne blott. Och när jag protesterade mot fem fjärrkontroller köpte J, på ivrig inrådan av min bror, en universalfjärrkontroll. Tyvärr kan vi inte använda den för varje gång TVn i vardagsrummet slås av, slås Ls TV på. Hoppas Sigge vill flytta in i eget rum snart så jag kan titta på TVn i sovrummet igen. En fjärrkontroll, sju kanaler :-).

Helger är rätt jobbiga. På vardagarna är Sigge mitt jobb och det är helt OK att bära honom hela dagarna. Men på helgerna har jag någon föreställning om att få lite avlösning men det har ingen annan. Och då blir jag sur. Samtidigt som jag förstår att det är mest praktiskt att J skjutsar och fixar med de större barnen eftersom jag ammar. Men ändå. Fast jag ska inte klaga, fick sovmorgon i morse. Sigge har lagt sig till med den trevliga vanan att somna 19 och sova till 07 nästa dag. Utan amningspaus. En vecka nu så håll tummarna att det håller. En sak som vi vill ha bort är blodet i blöjan. Varje dag sen i tisdags har det varit några droppar blod i dagens första och andra blöja. Så måste väl ringa familjeläkaren igen men jag VILL INTE. Blir ju bara idiotförklarad. Och kanske nytt urinprov men jag förstår inte vad det skulle hjälpa, uppenbarligen finns inte blodet I urinen utan kommer väl efter. Men nåt fel är det ju.

Idag tog Sigge flaskan och drack 100 ml. Sen blev han iofs arg och ville amma men ändå, enorm framgång. Tänkte fortsätta att försöka byta ut ett mål i taget så får vi se. Dubbelnougat here I come!


Kommentarer
Postat av: jessamy

semlorna då? =)

2011-02-07 @ 08:10:38
Postat av: Emma

Tackar inte nej till en semla heller. Eller ost...

2011-02-07 @ 12:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0