Mer om mina hjärtan

Som vanligt när man skrivit något gäller det inte längre. I helgen tyckte babyn att 02:40 var en utmärkt tid att leka lite. Så han bubblade och tjoade och hade sig. Men jag vägrade att ens tända lampan, bara suckade "Sov nu, tokunge" med jämna mellanrum och tillslut blev det faktiskt tyst borta i spjälsängen så... 1-0 mamma. Nästa natt likadan. Men i natt sov han bra igen, ville bara ha nappen en gång. Det där med nappen är lustigt. Min baby fattar inte nappen riktigt trots att jag försökt länge nu. Han vill inte ha den när han är vaken och inte när han sover, möjligtvis går det en kort stund precis när han ska somna sen hörs ett plopp när han spottar ut den. Jaja, bara han är nöjd.

Alla hjärtans dag idag. Min egna Valentin och jag har bott ihop i 14 år nu (?!). Redan när vi träffades sa vissa (Linus) att vi skulle antagligen bo ihop på ålderdomshemmet men jag var inte alls lika säker. Men efter 14 år kan jag nog inte tänka mig att bo med någon annan. Särskilt inte på ålderdomshemmet. Vet inte varför vi hänger ihop men jag antar att han stoppar mig när jag driver iväg för långt och att jag motar ut honom när han fastnar för länge i garaget. Eller nåt :-). Ikväll ska vi ta ut hela familjen, inkl bror, på middag på La Pizza (som bakar med olivolja!!!). Det blir TREVLIGT.

En till bild idag på Sigge som inte tänker sitta någonsin mer. Spana in gaddarna...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0