Nyårskrönika

Nytt år. Dags att summera och titta framåt. Egentligen kan väl 2010 summeras med ett ord och det är "SIGGE". Det var runt 20 januari jag gjorde det positiva testet, minns inte datumet exakt men det var en tisdag morgon. Jag visste ju redan, kände mig väldigt gravid, men ville se på testet. J jobbade förmiddag och var redan på jobbet och jag gick upp en kvart tidigare än vanligt. Hann knappt lägga ifrån mig stickan förren två streck syntes. Jag skickade ett sms till J, tror jag skrev "Grattis pappa" eller nåt sånt. Minns att vi hade psykiatrikern på jobbet. När vi rondade på isoleringen tänkte jag att snart får jag nog inte vara här längre. Men jag väntade till vecka åtta med att berätta på jobbet, med att berätta för någon faktiskt. Hade ju ett missfall bara två månader tidigare och hade varit snabb att berätta då. Inte för att det gjorde så mycket men jag ville nog behålla hemligheten lite för mig själv.

På sportlovet berättade vi för barnen. Vi gick till Grekiska och åt lunch och de blev jätteglada. Men låååång väntan till september.

Annars är det väl köket jag tänker på, att vi äntligen tog tag i det och rev bort stengolvet och bytte ut det mesta. Nu sitter jag gärna i köket, även när jag inte har nåt i ugnen. L började tvåan och V i fyran. V fick äntligen hörapparat och L kan äta ägg i tillagad form. Ett bra år.

Igår var mamma, pappa och Klang här. Och svärfar och hans flickvän. Vi åt och spelade Wii och såg på TV. Lagom. Men jag var trött. Den mjölk- och äggfria menyn;

Halstrade pilgrimsmusslor med balsamico, bacon och lök.
Oxfilé provencale
Kladdkaka med gracyr, färsk frukt och grädde

För 2011 önskar jag att jag kan njuta av ledigheten med min familj. Att det inte börjar krypa i mig och jag blir otålig och irriterad utan att jag kan vara nöjd hemma och uppskatta tiden med barnen. Jag tänker INTE börja träna men har anmält oss till babysim. Jag ska göra ett försök med öppna förskolan men tänker inte tvinga mig dit om det inte är roligt. Jag vill fortsätta mina barnvagnspromenader (köpte till slut en gammal Teutonia för 500 spänn som fungerar mycket bra i snön! Finvagnen får vila till våren...). Annars har jag nog inga nya förhoppningar utan hoppas allt rullar på och att alla får må bra.

Kikade lite i arkivet och får tyvärr meddela att jag fortfarande inte lärt mig reglerna till Risk (som var min förhoppning förra nyårsdagen). Däremot har vi hittat en pizzeria som bakar på olivolja: La Pizza!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0