Babyn går!

Maken säger att jag var för hård mot Leksand. Han säger tre. Jag vidhåller minus två. Men nu har jag sagt det iallafall.

Är så upptagen av att semestra att jag glömt berätta om Sigges nya framsteg! Jo, först har vi gjort i ordning hans rum och köpt en hylla och en bilmatta och flyttat in spjälsängen. Och där sover han på sötörat, tredje natten nu. Inga konstigheter än så länge. Men så är han en ganska okomplicerat baby också, nöjd och glad nästan alltid. Dessutom har han lärt sig gå. För två dagar sedan bestämde han att nu får det vara nog och släppte taget om fingret och gick. Nu går han lätt tvärs igenom ett rum även om han fortfarande kryper när han har bråttom. Men ute gick det inte alls att gå på billiga HM-skor så vi fick ta en tur ner på stan och köpa riktiga promenadskor. Jättefina mörkblå. Så ikväll har han övat inne. Lite roligt att han började gå vid samma ålder som storasyster, mellan 9 och 10 månader. De är ju också födda på samma dag (v38+4). Nu håller vi tummarna att han är torr vid 1,5 år också som storasyster men det kan bli svårare.

Lite roligt kort tyckte jag som V tog ikväll... Vi städar och sorterar i hallen medan Sigge övningsgår i nya skor och hämtar tidningar och leksaker :-). Vårt vanliga kaos.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0