Bilsemester avklarad

Puh, hemma igen. Skönt. Men vi har haft det otroligt bra. Först på Öland över midsommar, var på tältlägret bredvid mamma och pappa och dansade och tittade på när barnen var på skattjakt och sjukamp och vad det nu var. På söndagen åkte vi långsamt mot Trelleborg och vid 22 körde vi på färjan mot Rostock. Gick superbra och alla utom jag sov redan när båten la ut. Sigge blev väldigt upprörd när vi väcktes strax efter fem nästa morgon men det var bara att gnugga ögonen och kämpa sig upp. Körde av och stannade på ett café längs autobahn för frukost (där jag imponerade på alla, inklusive mig själv, genom att beställa till alla PÅ TYSKA!). Sen hela dagen i Hansa Park och det var väldigt roligt. Jättefint och rent och frächt och bra karuseller och prisvärt. Det var en väldigt varm dag men det gick så bra med babyn också.

När vi kom till Lübeck fick vi en överraskning, vi hade blivit uppgraderade från ett dubbelrum till en svit. Vi fick två sovrum, köksdel och två badrum istället för ett trångt rum. Ingen aning om varför och vågade inte fråga heller. Kan verkligen rekommendera hotellet också, jättebra rum och mycket bra frukost. Och alla pratade engelska och var väldigt trevliga och hjälpsamma. Och de älskade vår bebis, sånt uppskattas! Och det var inte särskilt dyrt heller.

Vi har badat på Timmendorfer Strand och vi har shoppat i Lübeck och sett hajar på Sea Life. Hemvägen körde vi över Danmark med ett stopp i Ullared igår.

Bra saker:
Gick bättre att köra än vi trott; babyn var rätt nöjd trots ibland långa sträckor.
Bilen höll och krånglade inte ens! (Är ju ändå från -00)
Allt bara fungerade och vädret var perfekt!
Sigge har skrattat hela veckan och charmat alla.

Dåliga saker:
Svårt att hitta mat utan mjölk till L. Vi hade med oss mat till Sigge men trodde vi skulle hitta till L men hon fick mest pommes frites hela tiden och ändå hade hon diarré ständigt.
Det är tydligen inte standad med barnstolar på tyska restauranger. Mycket märkligt. Inte skötbord heller.

När vi öppnat posten här hemma kan vi konstatera att vi fått bygglov för uterummet, att försäkringskassan betalat ut för mycket pengar till mig, att V kommit in på elgitarrkurs i höst och att jag anmält L till fel danskurs. Så vi har lite att reda ut på måndag. Imorgon ska vi till Landet.

Skulle gärna ha lagt ut lite kort men hittar inte sladden till kameran...